torsdag 19 februari 2009

Dagen Nyheter 19/2


1) Jag misslyckades med att konvertera den här raringen själv för ett år sedan ungefär. Däremot kom jag en bra bit på att porta originalet, Box2D, till Nintendo DS på ett halvapigt piratkort. Ja, det var tider det. Problemet med NDS var att all grafik som inte är sprites görs i 3D, vilket skojar till det lite extra. Nå, i vilket fall som helst så blev jag glad när jag såg att någon hade portat Box2D motorn till Actionscript, för då borde det inte vara så svårt att porta igen till JavaScript. Det var det. Jag är *mycket* glad att någon har orkat :) Det är alltså frågon om en 'realistisk' simulering i 2D av kroppars rörelse och interaktion. Perfekt för spel och visualiseringar av olika slag. http://box2d-js.sourceforge.net/index2.html

Det hade varit kul att skriva något mer, men inte i kväll. Dagen har lksom varit alldeles för rolig som det är, om ni förstår vad jag menar. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar